Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bedlnie

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

 

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

 

          Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w  Bedlnie  zobowiązuje się zapewnić dostępność stron internetowych https://www.gopsbedlno.naszops.pl/, https://gopsbedlno.naszops.pl/bip/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2019.11.13

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2023.02.17

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia 23.09.2020r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Katarzyna Nykiel , adres poczty elektronicznej kierowninkgops@ugbedlno.pl,  przez system ePUAP. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu ( 24) 282-17-36.  Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bedlnie, Bedlno 24, 99- 311 Bedlno .

GOPS w Bedlnie zajmuje w budynku Urzędu Gminy. Do budynku prowadzą trzy wejścia: od strony drogi wojewódzkiej nr 583, drugie gospodarcze wejście od strony placu gminnego (podwórka) natomiast trzecie wejście znajduje się w szczycie budynku i prowadzi bezpośrednio do Sali Konferencyjnej Urzędu. Do głównego wejścia prowadzą schody. Przy schodach do głównego wejścia znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych o prawidłowych parametrach. Dla interesantów przeznaczone jest główne wejście. Drugie i trzecie wejście do budynku jest na poziomie chodnika na zewnątrz, (niewielkie podwyższenie).

Dostępność architektoniczna budynku na dobrym poziomie (winda, pochylnia, szerokie korytarze).

Przed budynkiem jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością z poprawnym oznakowaniem pionowym i poziomym. Wokół budynku jest dostępny bezpłatny parking.

W pobliżu budynku przy drodze wojewódzkiej nr 583 nie ma bezpiecznego, wyznaczonego przejścia dla pieszych z namalowanymi pasami. Chodniki przydrożne prowadzące do obiektu są nierówne a na pewnych odcinkach brakuje chodnika. Po wejściu przez główne wejście przez pierwsze szklane drzwi otwierane ręcznie oraz drugie szklane otwierane ręcznie znajdziemy się w głównym holu. Na wprost znajduje się winda, którą można dotrzeć na piętra budynku. Szerokość drzwi wejściowych jest przystosowana do korzystania przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.

Pokoje biurowe Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bedlnie, toalety oraz ciągi komunikacyjne są oznaczone tablicami z informacją pisaną i piktograficzną. Tabliczki są nieocenioną pomocą dla niewidomych w rozpoznaniu, z jakim pomieszczeniem mamy do czynienia oraz w odnalezieniu np. właściwego pokoju. Tabliczki z wypukłym tekstem brajlowskim oraz poddrukiem, wykonanym w kontrastowych kolorach i czcionką powiększoną są dostępne również dla osób słabowidzących

Specyfikacja:

• tabliczka wykonana z tworzywa PMMA,

• opisy w alfabecie Braille`a w standardzie Marburg Medium,

• uzyskanie brajla metodą frezowania otworów i osadzania w nich tyflograficznych kulek brajlowskich.

GOPS ma możliwość wykorzystania sprzętu udostępnionego przez Urząd Gminy:

1. Przenośny zestaw FM z pętlą indukcyjną na szyję – (zestaw składający się z nadajnik szt. 1, odbiornik szt. 3, pętla szt. 3, akumulator szt. 8, ładowarka szt. 2).

Zalety:

- Łatwość w użyciu, lekka konstrukcja wygodna przy przenoszeniu.

- Współpracuje z aparatami słuchowymi wyposażonych w tryb T.

-  Zasięg: do 50m (linia widzenia),

- Możliwość podpięcia słuchawek do odbiornika.

2. System wzywania pomocy przeznaczony dla osób niepełnosprawnych. Informuje, że w budynku lub przed wejściem do budynku znajduje się osoba potrzebująca asysty, np. osoba niewidoma. System ułatwia zatem dostęp do budynku każdemu, kto ma trudności w samodzielnym poruszaniu się. Zamontowany w newralgicznych miejscach budynku umożliwia błyskawiczną reakcję w sytuacjach nagłych i awaryjnych. System składa się z jednostki alarmującej - nadajnika, odbiornika wewnętrznego i przekaźnika - duplikatora zasięgu. Jednostka alarmująca, nadajnik, aktywowany jest ręcznie po naciśnięciu przycisku. Po aktywowaniu nadajnik wysyła sygnał do odbiornika wewnętrznego. Może to być dźwięk, migające światła lub oba te sygnały na raz. Sygnały te stanowią informację dla pracowników, że przy wejściu czeka osoba potrzebująca pomocy.

System przywoławczy to  zestaw składający się z bezprzewodowy aktywator sznurowy  szt. 3 zainstalowane w toaletach, gong alarmowy szt. 1, panel z przyciskiem szt. 1. 

Gong alarmowy, przywoławczy po aktywowaniu generuje sygnały dźwiękowe i wizualne. Informuje, że w miejscu lokalizacji aktywatora oczekuje osoba oczekująca na pomoc lub asystę personelu, na przykład osoba niewidoma, osoba na wózku inwalidzkim, osoba starsza lub z wózkiem dziecięcym.

3. Nakładki na poręcze schodowe wykonane ze stali nierdzewnej 304 (szlif) o grubości 0,5 - 0,6 mm; pismo brajla przetłaczane (standard marburg medium), posiadają zatępione ostre krawędzie oraz zaokrąglone narożniki.

4. Nakładki na schody wewnątrz budynku (kątownik schodowy) – pierwszy i ostatni stopień ciągu.  Nakładka aluminiowa zespolona z wkładką antypoślizgową w kontrastowym do schodów kolorze.

5. Plan tyflograficzny z dołączonym beacom ułatwiającym lokalizacje planu współpracujący z ogólnodostępną bezpłatną aplikacją YourWay.

Na wyposażeniu budynku w którym znajduję się GOPS znajdują się dwa plany umieszczone na parterze na ścianie na wprost wejścia głównego oraz na piętrze budynku umieszczone na ścianie na wprost z wyjścia z windy i końca klatki schodowej.

 

PLANY TYFLOGRAFICZNE

Doskonałe rozwiązanie wspomagającym orientację przestrzenną w budynku. Służą one nie tylko osobom z dysfunkcjami wzroku, ale wszystkim użytkownikom w lepszym odnalezieniu się w obiektcie. Ułatwiają poruszanie się oraz umożliwiają dotarcie do informacji, poszczególnych pomieszczeń czy toalet.

Specyfikacja techniczna planu:

• warstwa główna wykonana z transparentnego tworzywa sztucznego, od spodu naniesiony wydruk kolorowy z informacją dla osób widzących,

• format: dostosowany do wielkości i skomplikowania budynku,

• na stronę wierzchnią naniesione wypukłe informacje wykonane z kolorowych tworzyw sztucznych,

• opisy w alfabecie Braille`a (standard Marburg Medium) wykonane z transparentnych i kolorowych kulek wpuszczonych w powierzchnię tworzywa sztucznego,

• dołączony beacon ułatwiający lokalizację planu współpracujący z ogólnodostępną bezpłatną aplikacją YourWay dedykowaną do przekazywania informacji dla osób ze szczególnymi potrzebami.

System YourWay dzięki któremu osoby niewidome i słabowidzące mogą łatwo poruszać się w  przestrzeni budynku Urzędu  (znaleźć wejście, wyjście, interesujący pokój, windę), a także odnaleźć miejsca, które zostały przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Aby korzystać z systemu potrzebny jest telefon komórkowy wyposażony w bezpłatną aplikację YourWay.

YourWay Beacon Beacon (mikronadajnik) sygnalizuje swoją obecność poprzez urządzenia mobile z zainstalowaną aplikacją YourWay. Budynek jest wyposażony w 4 nadajniki. Służy do nawigowania po pomieszczeniach.

W budynku na znajdują się rysunki/rzuty kondygnacyjne oraz informacje na temat rozkładu pomieszczeń,  oznaczenia ułatwiających orientację w budynku.

Szklane drzwi w budynku są oznaczone kontrastowo. Kontrastowo są również oznaczone framugi drzwi znajdujące się pomiędzy ścianą a drzwiami wejściowymi do pokojów pracowniczych. Kontrastowo są także oznaczone wyłączniki świateł na ciągach komunikacyjnych. Wewnątrz budynku, przy schodach zamontowane są poręcze (poręcze przy schodach nie są przedłużone o 30 cm na górze i dole biegu) .

W budynku brakuje stanowiska do obsługi klienta a obsługa klienta odbywa się w poszczególnych dedykowanych pokojach budynku. W pokojach GOPS Bedlno jest dostęp na przenośna pętla indukcyjna wspomagająca słyszenie.

W budynku znajduje się dostępna toaleta. Lustro w toalecie nie znajduje się nad umywalką i nie jest uchylne tj. dostępne dla osób o różnym wzroście bądź na wózku). Zainstalowane pochwyty przy toalecie i umywalce są niezgodne ze standardami/ wytycznymi (nie składają się). W toaletach jest zainstalowany alarm.

W budynku nie ma:

- brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W związku z warunkami technicznym i niemożnością zapewnienia pełnej dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, przewidziany zostaje dostęp alternatywny.

Aplikacje mobilne

Aplikacja MOJA OKOLICA moduł dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej:

Wiadomości i Alerty

MOJA OKOLICA to jednym miejscu wszystkie wiadomości i ważne komunikaty od wybranych nadawców. Wysyła alerty oraz informacje o stanie zagrożenia od organów zarządzających kryzysem cenne informacje z urzędu notyfikacje od lokalnych JST

Bezpieczeństwo

Mieszkaniec szybko znajdzie placówki medyczne, apteki i defibrylatory w pobliżu swojej lokalizacji. Dodatkowo aplikacja zadba o najbliższych wyznaczając strefy bezpieczeństwa.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

Osoby niesłyszące przy załatwianiu spraw w Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej mogą skorzystać z usługi tłumacza języka migowego, zgłaszając taką chęć co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) usługa tłumacza migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011r. Nr 127, poz. 721 i Nr 171, poz. 1016).

Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy wcześniej zgłosić w pokoju nr 1 Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej zamiar skorzystania z tłumacza.

W  tut.  Urzędzie zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:

  • e-mail na adres : kierowinikgops@bedlno.pl
  • przez system ePUAP
  • listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia)
  • telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej na nr 24 282 19 36

ZAŁĄCZNIKI:

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny obchodzą